Saturday 21 May 2011

kisah di tempat baru

manusia...
tidak pernah lari dari masalah,
sebagai manusia kita harus menerima dan pandai mengurus masalah itu,

tp aku,
setiap kali masalah timbul,
aku akan buntu,
aku tidak tahu untuk menyelesaikn,
aku menjadi bingung dan memendamkan diri,
lari dari masalah itu,
tetapi sampai bila,
masalah itu tidak akan selesai,

tapi suatu malam,
keluarga aku di sini telah menyedarkan aku,
mereka menasihatkan aku,
mencari punca masalah,
dan memberi pendapat,

selepas malam itu,
aku berfikir dan terus berfikir,
amat betul apa yang mereka katakan,
aku cuba untuk membuat apa yang mereka kata,
akhirnya,
aku merasa lega dan gembira semula,

aku amat berterima kasih kepada keluarga baru ku ini,
banyak menolong,
memberi semangat,
dan menegur silap ku,
aku tidak tahu bagai mana hendak membalas jasa mereka terhadap ku,

kini,
aku gembira hidup bersama mereka,
aku amat berterima kasih kerana dapat mengubah ku,

terima kasih:
syahridzwan, mustakim, aimi, afiq, aki, huzlan, a an.
jasa mu akan ku kenang sampai aku mati...

No comments:

Post a Comment